U javnom preduzeću “Putevi Srbije” kažu da nemaju dovoljno novca za održavanje puteva i smatraju da cene putarine treba povećati za 20 odsto. Zvaničan zahtev za poskupljenje biće upućen Ministarstvu saobraćaja tek kada se oko toga postigne konkretan dogovor sa Vladom Srbije, rekli su u tom preduzeću.
U “Putevima Srbije” napominju da se cena putarine nije menjala gotovo 5 godina, od februara 2008, a da li će se promeniti, kada i za koliko procenata, zavisi od konačnog dogovora sa vladom.
“Za održavanje saobraćajnica ima samo devet milijardi dinara, što nije dovoljno ni za rupe”, obrazlaže potrebu za poskupljenjem putarine Zoran Drobnjak, v. d. generalnog direktora “Puteva”.
Trenutno ova usluga, na primer, za relaciju Beograd – Niš košta 730 dinara ili 6,5 evra, za putničke automobile. Ako prođe predlog za povećanje cene za 20 odsto, vozači će za ovih oko 250 kilometara morati da izdvoje 876 dinara.
“Javnost hoće i u Srbiji kvalitet puteva kakav je u Hrvatskoj. Ali, u toj zemlji za 50 kilometara autoputa od Zagreba prema Sloveniji treba platiti 6,5 evra, a kod nas toliko košta putarina na relaciji od 250 kilometara”, objašnjava Drobnjak.
“Naravno, nećemo slati zahtev za poskupljenje pa da nas Vlada onda odbije, već ćemo se prvo dogovoriti o tome šta je prihvatljivo za sve”, ističe Drobnjak.
“Ukoliko ne bude značajne promene kursa dinara u odnosu na evro, u 2013. godini očekujemo povećanje broja vozila na autoputevima za tri odsto i rast prihoda od putarine za 5,8 odsto, što je ukupno oko 15,6 milijardi dinara, bez poskupljenja”, navodi Drobnjak.
“Osim prihoda od naplate putarine, u 2013. na ime subvencija iz republičkog budžeta očekujemo još 5,4 milijarde dinara. Kada se odbiju svi obavezni troškovi ‘Puteva’ za kredite, kamate, investicije, projektovanje, plate zaposlenih – za održavanje putne mreže ostaće samo 9 milijardi dinara”, objašnjava on.
“To znači 900.000 dinara za godišnje održavanje jednog kilometra puta. S obzirom na to da para nema, prioritet u održavanju u 2013. godini imaće autoputevi i putevi prvog reda”, kaže Zoran Drobnjak i dodaje: “Novca će biti jedva da se zakrpe rupe, jer, putna mreža Srbije je u lošem stanju, a da bi se adekvatno održavala neophodno je 300 miliona evra godišnje (oko 33,6 milijardi dinara).”
Preuzeto sa B92